רצפת האגן בגברים

mans1

אמנם מקובל לייחס בעיות ברצפת האגן לנשים בלבד, אולם תפקוד לקוי של רצפת אגן חלשה היא גם נחלתם של גברים בכל הגילאים, מילדות ועד גילאים מבוגרים. מרבית המקרים מתרחשים בעקבות ניתוחים של הסרת בלוטת הערמונית. גברים רבים ממאנים לטפל בבעיה ולכן סובלים בשקט עקב חוסר נוחות הנגרמת בשל אי שליטה על סוגרים או כאבים באזור רצפת האגן ועוד. הסיבות לפגיעה ולהיחלשות שרירים ורקמות באזור אצל גברים הן אלה:

    • ניתוחים של הסרת בלוטת הערמונית
    • עצירות כרונית
    • תזונה לקויה
    • אניזמוס – בעיות תפקודיות במערכת רצפת האגן
    • ניתוחים שונים שנעשו באזור פי הטבעת, שלפוחית השתן או המעיים, כגון ניתוחי טחורים.
    • בעיות במיניות -ירידה בכוח ובזמן הזקפה/שפיכה מוקדמת

מהן התופעות הנגרמות לגברים עקב כך?

התופעות שמהן יכולים לסבול גברים הם בריחת שתן, דליפת שתן במאמץ (צחוק, שיעול, עיטוש, שינוי תנוחה), אי יכולת להתאפק עד למתן שתן (שלפוחית רגיזה), בעיות התרוקנות, אניזמוס (כווץ בלתי רצוני של פי הטבעת בזמן התרוקנות)   ואי שליטה בצרכים בתווך רחב של גילאים. תופעות נוספות הן עצירות או דליפת צואה .קשיים בתפקוד מיני כמו ירידה בכוח הזקפה קשורים לתפקוד שרירי רצפת האגן.

איך מטפלים בגברים הסובלים מתופעות אלו?

ניתן לחזק את שרירי רצפת האגן בעזרת פיזיותראפיה בשילוב עם הדרכה התנהגותית לגבי תפקוד נכון של שלפוחית השתן והמעיים. כיום זה ידוע כי אימון שרירים אלו יכול בהחלט להפחית פעילות של שלפוחית רגיזה או של דליפת שתן וצואה. תרגילים מיוחדים לרצפת האגן ביחד עם שימוש במכשיר הביופידבק המלמד  באופן  ישיר את המטופל כיצד לשלוט בשריריו ולשם חיזוק   רצפת האגן ויחזירו את השליטה לידיו של המטופל.לעתים יש צורך ללמד כיצד להרפות שרירי רצפת אגן שנמצאים באזור פי הטבעת ואבר המין ובטן תחתונה.

בלינק הבא תוכלו למצוא לקרוא עוד מידע על "לוטור אני סינדרום" ( LEVATOR ANI SYNDROME) .תופעה נפוצה ופוגעת מאד באיכות החיים -יותר נפוץ בגברים:
https://www.healthline.com/health/levator-ani-syndrome

שמי דבי דרסלר ואני מומחית לשיקום רצפת האגן, עם ניסיון של 20 שנה בתחום. טיפלתי במאות מקרים של בעיות ברצפת האגן אצל גברים בקליניקה הפרטית שלי. אני נעזרת במכשיר הביופידבק לצורך תרגול שרירי פי הטבעת ומסייעת למטופלים בעזרת הדרכה התנהגותית, מתן הנחיות ותרגילים לביצוע,מעקב אישי, תרגילי נשימה וטיפול פיזיותראפי.

בנוסף, מאחורי כעשר שנים של שיקום נוירולוגי בנפגעי חוט שדרה בבתי חולים בארץ ובחו"ל, ויכולת טיפול וניסיון בבעיות שתן ומעיים ייחודיות בעקבות זה.

אני מזמינה אותך לשיחת ייעוץ אישית איתי וגם לפגישה בקליניקה הפרטית שלי במושב נורדיה שבשרון. ביחד נוכל ליצור עבורך את תמהיל הטיפולים הנכון והייחודי לך!

ליצירת קשר איתי לחצו כאן